afdrukken

Bezoek de abdijtoren

Nieuwe Limburggids 2017 voorgesteld

Hij is er: de Limburg Vakantiegids 2017. Vandaag werd de derde editie van dit inspirerende bijhoudboek in primeur overhandigd aan de deelnemende steden, gemeenten en toeristische ondernemers. De lancering vond plaats in de gouverneurswoning in Hasselt. Die werd daarvoor tijdelijk omgevormd tot een pop-up café. “De derde editie van de Limburg Vakantiegids staat in het teken van onze legendarische Limburgse gastvrijheid. Hoe kunnen we de titel ‘Altijd Welkom’ beter uitdrukken dan met deze warme actie naar onze partners”, zegt deputé Igor Philtjens.

De Limburg Vakantiegids is zowel een toeristische catalogus als een reisgids. Hij overtuigt toeristen om Limburg te bezoeken en gidst hen ter plaatse naar alle toeristische toppers. De gids is al twee jaar een succesverhaal. Uit onderzoek blijkt dat 92 procent van de ontvangers het boek doorbladert of leest. “In juni vorig jaar had één op twee lezers al een daguitstap in Limburg achter de rug. Eén op vier boekte na het lezen van de gids een kort verblijf. Een goede zaak voor onze economie van de vrije tijd. Uit het onderzoek leren we ook dat gemiddeld 65 procent van de ontvangers het boek bijhoudt. Bij personen die het boek zelf aanvragen, stijgt dit aantal tot bijna 100 procent", weet Philtjens.

Links naar filmlocaties 
De gids bevat weer enkele nieuwigheden. De overzichtskaart verhuisde naar een uitklapbare achterflap. In de lijn van de gastvrijheid presenteert het boek nog meer tips en weetjes. Per belevingszone zijn er kindertips en -spelletjes en worden er links gelegd naar filmlocaties. De Limburg Vakantiegids is ook voor het eerst online raadpleegbaar via het innovatieve concept van Musebooks. Hier kun je hem digitaal doorbladeren zoals je dat wenst – in woord én beeld, in een 100 procent tekstversie of als fotoboek zonder tekst.

Microavontuur 
Ook nieuw zijn de insidertips. Tips voor een soort van microavontuur die de toeristen aanzetten om hun omgeving op een andere manier te beleven. “Eén van dé toeristische trends van 2017 is de dichtbijvakantie. Steeds meer toeristen kiezen voor een verblijf in de buurt – soms maar op 10 tot 50 km van de eigen woning. Zo vermijden ze de klassieke vakantiestress en kunnen ze vaker op vakantie. Wij zetten al langer in op de Limburgers als doelgroep. Ze leren hun provincie zo beter kennen en worden ambassadeurs van Limburg", aldus de deputé.

WIST JE DAT: iedereen die online boekt via ToerismeLimburg.be 
kans maakt op een weekendje weg, ter waarde van 250 euro?

Gestalte aan gastvrijheid 
“Meer dan 150 publieke en private partners werkten mee aan het boek. Bijna 550 partners participeren dit jaar in het samenwerkingsmodel van Toerisme Limburg. Zij leveren zo een extra bijdrage aan de economie van de vrije tijd en de welvaart in Limburg", stelt gouverneur Reyndres. "Dat verdient een dikke merci. We kozen voor een informeel contactmoment. Mijn ambtswoning werd tijdelijk omgevormd tot een pop-up café. Het team van Toerisme Limburg stond in voor de bediening. Zo gaven we op een authentieke manier gestalte aan de Limburgse gastvrijheid.”

Facebook

Nieuwsbrief ontvangen?

* * * schrijf me in!
created by anaXis